Sari la conținut
Prima pagină » 7 sfaturi pentru o lucrare de licență reușită

7 sfaturi pentru o lucrare de licență reușită

Lucrarea de licență este cel mai important examen pe care îl dă un student în toți anii de facultate. Ca să-ți îndind o mână de ajutor și să încerc să te scap de acest impas am pregătit pentru tine o listă cu 10 sfaturi pentru o lucrare de licență reușită.

1. Scrie despre ceea ce știi

Alege un subiect despre care ai ceva cunoștințe, în felul acesta nu-ți va fi greu să faci research și ideile vor veni mult mai ușor. În caz contrar, dacă faci greșeala să alegi un subiect care nu-ți place, vei vedea că până și să faci lista cu materiale de citit îți va veni foarte greu.

2. Scrie despre un subiect specific

Nu încerca să scrii despre totul în lucrarea ta de licență că s-ar putea să te sabotezi singur și să ajungi să adaugi prea multe subiecte încât să nu mai aibă nici o valoare. De exemplu, dacă vrei să scrii despre Social Media nu include miile de rețele. În schimb, scrie despre principalele 3 rețele sociale din țara ta sau alege să faci un studiu de caz doar pe una dintre ele.

3. Să știi unde vrei să ajungi

Nu poți pleca la drum fără să știi unde vrei să ajungi. Tocmai de aceea, înainte de a te apuca de scrisul propriu zis, este recomandat să îți creezi, pe o foaie de hârtie, un fel de cuprins cu ceea ce vrei să includă lucrarea ta și să te gândești la pașii pe care dorești să-i urmezi pentru a ajunge acolo. De exemplu ar fi total neinspirat să scrii partea teoretică fără să știi ce vrei să faci cu partea practică.

4. Citește de mai multe ori ce ai scris

Ar fi păcat ca lucrarea ta să fie depunctată din cauza unori greșeli gramaticale sau a unor typos. Ni se întâmplă tututori atunci când scriem la calculator mai ales dacă la muncă avem o tastatură și acasă alta. Uităm să punem un punct, scriem o literă greșită, lăsăm spații de mai multe ori între cuvinte. Toate astea sunt normale.

Ideal ar fi ca înainte să trimiți varianta finală a lucrării tale să o mai citești o dată sau de două ori sau să rogi un prieten cu privirea mai ageră să te ajute.

5. Scrie pentru cel care o citește

Nu, nu vreau să spun că trebuie să scrii lucrarea la persoana I, dar trebuie să te gândești și la cel care citește și să ai paragrafele cât mai aerisite și ideile să fie clare și concise. Imaginează-ți că ți se pune în față o lucrare care nu pare să aibă început sau încheiere și paragrafele sunt de câte o jumătate de pagină. Cât de simplu îți va veni să o citești?

6. Credibilitate

Deși ai multe idei și ai putea să scrii lucrarea de unul singur, principala problemă în scrierea academică este reprezentată de surse. Trebuie să ai surse pentru tot ceea ce scrii. În mare parte le vei lua din jurnale de specialitate și cărți pe care le citești. De ce ai nevoie de surse? Pentru că oamenii care citesc acea lucrare trebuie să știe că informațiile prezentate de tine acolo sunt susținute de nume credibile din domeniu.

7. Ai grijă ca lucrarea ta să nu fie plagiat

Nici nu cred că mai trebuie să spun de ce trebuie să ai grijă ca lucrarea ta să nu fie copiată de undeva pentru că deși pare o soluție ușoară pe moment, lucrul ăsta s-ar putea să te urmărească toată viața și să te facă să îți dorești să fi luat decizia diferit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *