Handmade-ul a luat amploare în ultimii ani. Până acum ceva timp, nu auzisem de ideea de handmade decât de la mama care îmi povestea cum îşi făcea ea broşe şi alte nebunii din ce găsea prin casă, în vremea liceului.
Acum se ţin târguri, e mult mai promovat.
E un concept care se vinde incredibil de bine!
Până la urmă, reprezintă o modalitate de exprimare pentru cei mai mulţi.
Cerceii, brăţările, hainele, toate se nasc în urma unei inspiraţii de moment.
Dar la fel cum se întâmplă şi în cazul altor domenii, odată cu promovarea excesivă (că tot avem un articol pe blog despre promovarea online), parcă s-a pierdut un pic şi din farmec.
De aici şi întrebarea mea, e o modă sau un fel de a fi original?
Parcă totul e un curent de moment de care se abuzează şi care e posibil, la fel ca multe alte forme de artă, să se transforme. Din frumos ar putea să devină ceva banal, strict cu interes comercial.
Promovarea unui domeniu de aşa natură se plimbă pe o aţă destul de fină de pe care e posibil să cadă. Atunci când cade, se pierde controlul şi inclusiv calitatea.
Până la urmă, totul e să ştii până în ce punct să mergi. Rămân, totuși, cu un final deschis pentru acest articol deoarece sunt curioasă unde va duce toată nebunia asta cu handmade-ul și sunt interesată de anumite aspecte precum:
- vor reuși prețurile să fie competitive?
- cum vor concura cei care vând handmade cu marile magazine online?
- este un public îndeajuns de mare ca piața să ajungă la saturație?
Și acestea sunt doar niște întrebări care mi-au venit acum în minte, bineînțețes că există și altele, dar așteptăm să vedem cum evoluează dinamica pieței.
Articol trimis de Andreea.