Ce este un brand personal?

Continuăm seria articolelor de branding și astăzi vorbim despre ce este acela un brand personal și cum se poate crea el.

brand personal

Ce este un brand personal?

Termenul de brand personal a fost folosit pentru prima dată de către Tom Peters în 1997 într-un articol intitulat “The brand called you”, apărut în revista „Fast Company”. În acest articol acesta afirmă că fiecare om este un brand şi are oportunitatea de a ieşi în evidenţă şi că nu numai produsele de consum ale companiilor cu bugete mari de marketing sunt branduri. Brandingul personal pare a fi doar un termen nou pentru reputaţie şi descrierea de sine, iar singurul lucru modern despre brandingul personal este numele său. Acesta îmbină felul în care se descriu oamenii unii faţă de ceilalţi şi felul în care oamenii sunt descrişi de către ceilalţi.

Un alt autor, Ryan Frischmann vede brandingul personal  ca procesul prin care indivizii şi antreprenorii se diferenţiază şi ies din mulţime prin identificarea şi valorificarea potenţialului, fie profesional sau personal, evidenţiindu-l prin mesaje coerente şi relevante prin intermediul reţelelor sociale pentru a atinge un anumit obiectiv. În acest fel, indivizii pot să-şi câştige renume ca fiind experţi într-un anumit domeniu, pot să-şi consolideze reputaţia, să avanseze în carieră şi să câştige credibilitate şi încredere.

Cum se poate crea un brand personal?

Există mai mulţi paşi pentru începerea creării unui brand personal. Nick Brown în cartea lui “How to Brand Your Personal Profile” propune trei paşi pentru construirea brandurilor personale: aprecierea personală, stabilirea obiectivelor şi dezvoltarea brandului personal în sfera online.

În ceea ce priveşte aprecierea personală, el propune identificarea punctelor forte şi a celor slabe, pentru a afla care sunt abilităţile, cunoştinţele, experienţa şi pasiunile fiecăruia. Astfel, autorul propune utilizarea unei analize SWOT pentru descoperirea brandingului personal. Dacă nu există abilităţi deosebite într-un anumit domeniu, ele se pot îmbunătăţi şi pot deveni fundamentul brandului personal.

Cel de-al doilea pas, stabilirea obiectivelor este importantă, deoarece pentru a construi un brand personal puternic este esenţial să se cunoască scopurile: cum vor oamenii să devină, felul în care aspiră să fie percepuţi de ceilalţi, pentru ce abilităţi şi cunoştinţe doresc să fie căutaţi.

Cât de important este un brand personal online?

Odată cu dezvoltarea tehnologiei, brandingul personal a devenit mai răspândit şi mai important. Astfel, un brand personal include şi o prezenţă în Social Media. În ceea ce priveşte brandingul personal online, accentul cade pe felul în care oamenii sunt percepuţi pe Internet şi pe reţelele sociale. Trebuie menţionat că brandurile personale mai creative ar trebui să fie mai mult prezente pe Instagram sau Pinterest, pe când cele mai serioase şi mai orientate spre latura profesională ar trebui să se axeze mai mult pe LinkedIn şi Google Plus.

Cel mai important lucru în construirea unui brand online este acela de a identifica corect audienţa şi de a stabili conţinutul în funcţie de acea audienţă şi în funcţie de specificul brandului nostru personal. Cele mai populare reţele sociale cu ajutorul cărora se pot crea branduri personale online sunt Facebook, Twitter, LinkedIn şi Google Plus. Acestora li se adaugă blogurile care reprezintă o modalitate inedită de a materializa gândurile şi cunoştinţele în conţinut relevant pentru brandul personal propriu, de a-l distribui şi de a-l împărtăşi audienţei.

Articol trimis de Georgiana.

Lasă un răspuns